الَلهُمَ کُن لِوَلیِکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَنِ ، صَلَواتُکَ عَلیهِ وَ عَلی آبائِهِ فی هذِه الساَعةِِ وَ فی کُل ساعةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَینًا حَتی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعًا وَتُمَتِعَّهُ فیها طَویلاً

صفحه اصلی ارسال کتاب   ارسال مقاله معرفی به دوستان آمار فروشگاه تبلیغات دانلود نرم افزار اخبار سایت  درباره ما تماس با ما

 

وبلاگ

 

موضوعات کتابخانه

  (0)


  آشپزی (9)

  آموزش و پرورش (32)

  اخلاق و عرفان (5)

  اشعار و ادبیات (564)

  اقتصادی (34)

  برنامه ریزی و مدیریت (29)

  تاریخی (295)

  جغرافیایی (41)

  حقوقی (19)

  خانواده (82)

  دفاع مقدس (40)

  رمان و داستان (899)

  روانشناسی (86)

  ریاضیات و حسابداری (24)

  زبان خارجه (49)

  زندگینامه (183)

  سیاسی (162)

  شیمی و پترو شیمی (30)

  ضمیمه کلیک جام جم (409)

  طنز و سرگرمی (45)

  علمی و هنری (83)

  علوم غریبه (97)

  عمومی و متفرقه (53)

  فرهنگی و اجتماعی (61)

  فلسفی (165)

  فیزیک (20)

  مجلات و نشریات (267)

  محیط زیست (17)

  مذهبی (1819)

  مهندسی آب (4)

  مهندسی الکترونیک (71)

  مهندسی برق (34)

  مهندسی رباتیک (21)

  مهندسی صنایع (3)

  مهندسی عمران (116)

  مهندسی معماری (9)

  مهندسی مکانیک (94)

  مهندسی هوافضا (1)

  مهندسی کشاورزی (11)

  موبایل (56)

  نجوم و اخترشناسی (14)

  نقد و بررسی (149)

  نمایشنامه و فیلم نامه (100)

  ورزشی (41)

  پزشکی (116)

  کامپیوتر و اینترنت (978)

  کتاب الکترونیکی موبایل (300)

  کودک و نوجوان (1)

 

دوستان IRPDF

 

آخرین اخبار سایت

12 آبان 1389

اجرای فایل های ram و ra


راهنمای اجرای فایلهای صوتی ram و ra در کامپیوتر ... ادامه


تمام اخبار

 

خوراک خوان

 

دریافت رایگان کتاب

جهت اطلاع  از اضافه شدن کتابهای جدید به سایت می توانید در گروه عضو شوید و جدیدترین کتابها و مقالات سایت را در ایمیل خود دریافت کنید.

 

Warning: preg_match(): Unknown modifier '/' in /home/downlo12/domains/irpdf.com/public_html/includes/counter.php on line 127
 

کاربر گرامی؛ در این قسمت مقالات آموزشی بسیار مفید و علمی ارسال خواهد شد و شما می توانید با مطالعه آنها سطح علمی خود را افزایش دهید. و یا برای موارد تحقیقاتی و پژوهشی خود از آنها استفاده نمایید. همچنین می توانید از طریق فرم ارسال مقاله، مقالات خود را همراه با نام شما جهت قرار گرفتن در این قسمت برای مدیریت سایت ارسال کنید.


 
وحدت در عین کثرت، کثرت در عین وحدت

 ارسال شده در تاریخ یکشنبه، 8 آبان، 1390    شاخه: فرهنگی و اجتماعی    تعداد بازدید: 4397

اصل متناقض محی الدین عربی یعنی «وحدت در عین کثرت - کثرت در عین وحدت» به شدت روح و جان جامعه را تسخیر می کند که ترجیع بند زبان ها شده. ترانۀ کابالیستی که صریح تر از آن، تناقضی در تاریخ اندیشه و فکر بشر نیامده است، تناقض ریاضی شبیه این که «هر عدد در عین زوج بودن فرد است- و هر عدد در عین فرد بودن زوج است». وقتی که هستی شناسی، خدا شناسی و جهان شناسی، بر این مبنای متناقض مبتنی شود، اصول اندیشه در امور اجتماعی نیز بر آن متفرّع می شود، و بدین ماهیت در می آید: «ظالم بودن در عین عادل بودن»، «امین بودن در عین خائن بودن»، «نماز شب خوان بودن در عین شرابخوار بودن»، «دزد بودن در عین خادم بودن»، «دروغگو بودن در عین راستگو بودن»، «صدیق بودن در عین ریاکار بودن»، «عوام فریب بودن در عین مردم را دوست داشتن»، «ولائی بودن در عین ضد ولایت بودن» و... و... صدها متناقض دیگر.
اگر کسی این ملازمه را نفهمد و نداند که تفکیک میان «هستی شناسی» و امور انسانی و اجتماعی، محال است. اشکال از خودش است که متاسفانه کم نیستند افرادی که خود را دانشمند می دانند اما هیچ توجهی به این موضوع بس مهم و سرنوشت ساز ندارند.
تاثیرات جامعه برانداز این اصل متناقض شوُم، به روشنی در جامعۀ ما مشهود است، سوال های فراوانی هست از قبیل: چرا دیندارترین جامعه به جائی رسیده که در طلاق دومین آمار جهان را داشت؟ چرا در این جامعۀ شیعی خدا خواه، این همه اختلاس و فساد مالی؟ چرا جامعه ای به این فدا کاری، با تشنجات خطرناک روبه رو می شود؟ چرا استکبار می تواند جریان هائی را ایجاد کند؟ و ده ها پرسش اساسی دیگر. و بالاخره چرا ارزش های ارزشی ترین جامعه همیشه با چالش روبه رو است؟ چرا از نظر ابتلا به تناقض، اعجوبه ترین جامعۀ تاریخ شده ایم؟
نفوذ اصل متناقض مذکور و نحوۀ شیوع آن در خود آگاه ها و ناخود آگاه ها (که چگونه شروع می شود و از کدام افراد آغاز شده و سپس به جان جامعه نفوذ می کند به حدی که پسر یا دختر جوان که حتی الفاظ این ترجیع بند به گوشش نخورده، مطابق آن عمل می کند) بحثی است نیازمند مجال بس گسترده که در یک یا چند مقاله نمی گنجد. چرا کشور علوی بر مبنای اصل ضد علوی بیندیشد؟ چرا یک اصل ضد قرآنی و ضد اهل بیتی، هستی شناسی و جهانبینی ما را تبیین می کند؟ اصل متناقضی که با صرف نظر از هر دین و مکتب، یک اصل ضد عقلی است که نه تنها دین را در عرصۀ عمل خنثی می کند، بل عقل را هم پایمال می کند.
مطلب مذکور در مقاله "نگاهی به گوشه ای از نظام امامتی؛ ریاست جمهوری یا نخست وزیری؟ " نوشته آیت الله مرتضی رضوی که در سایت مشرق نیوز منعکس گردید، آمده است.
وقتی که هستی شناسی، خدا شناسی و جهان شناسی، بر مبنای متناقض " وحدت در عین کثرت- کثرت در عین وحدت" مبتنی شود، اصول اندیشه در امور اجتماعی نیز بر آن متفرّع می شود، و بدین ماهیت در می آید.
اکنون به گوشه هایی از تاثیر این اصل متناقض در عرصه جامعه و ضرورت عینی زندگانی می نگریم.
مواردی متناقض از این اصل متناقض که نخست در اشعار عرفانی تحت عناوین می و مطرب و ساقی و میخانه و شاهد و ساغر و رقص و سماء ... که در عین حرام و باطل و نجس بودن معنای مجازی مقدس و عرفانی و نمود زهد و تقوا یافته است منعکس می گردد. و یا در فلسفه فلاسفه اسلامی خصوصا در ملغمه ای ناموزون بنام حکمت متعالیه و در کتاب اسفار اربعه مثلا در باب عاشق و معشوق و عشق به پسربچه های با نمک و زیبا رو ملاصدرا با بلاهت تمام " آرزو می کند ای کاش با معشوق خلوت کرده و بدون حضور شخص دیگری با او هم صحبت گردد و باز با برآورده شدن این حاجت می خواهد که با او هم آغوش گشته و او را بوسه باران کند تا می رسد به جایی که آرزو می کند که ای کاش با معشوق در لحاف و رختخواب قرار گیرد و تمام اعضای خود را تا جایی که راه دارد به او بچسباند و با این حال آن شوق اولیه و سوز و گداز  نفس بر جای خود باقی است بلکه اضافه نیز می گردد..." (اسفار اربعه ج۷ص۱۷۱)
سپس تمامی این تناقضات متاسفانه در زندگی روزمره جامعه علوی و مردم شیعه این مرز و بوم نهادینه و آنگاه به وفور یافت می شود:
کافی است تا به ویدئو کلوپ ها و سی دی فروشی های در سطح خیابان سر بزنیم در نگاه نخست به تناقضی فاحش در چینش و محتوای سی دی های موجود پی خواهیم برد: دقیقا در کنار سی دی کتب مقدس قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و مفاتیح الجنان و ... سی دی های فیلم های هالیوودی و گیم و آموزش رقص و  کتاب های غیر اخلاقی از نویسندگان خارجی و ایرانی قرار دارند.
این تناقض نه تنها در چینش ظاهری سی دی ها قابل ملاحضه است بلکه محتوای سی دی خریداری شده تحت عنوان مثلا "کتابخانه دیجیتالی" با چند هزار جلد کتاب نیز بر این تناقض استوار است.
در گوشی های همراه به انبوهی از ویدئو کلیپ ها و موسیقی و تصاویر و پیام های نوشتاری بر می خورید: در کلیه این فایل ها با فرمت های مختلف خیر و شر، حق و باطل، طاهر و نجس، مقدس و ضد مقدس و خوب و بد و زشت و زیبا دقیقا بسان مضامین متناقض اشعار عرفانی در کنار هم قرار دارند:
در کنار فایل صوتی خوانندگان رپ و راک و سنتی و جدید و قدیم و ایرانی و خارجی، فایل صوتی مداحی و تلاوت قرآن و تواشیح و سخرانی های مذهبی ذخیره شده اند.
در میان تصاویر برهنه و نیمه برهنه هنرپیشه گان و ستاره های سینمایی و هنری عکس های اماکن مقدس را می بینیم و همین طور در میان پیام های نوشتاری و جوک های قبیح و گاها مستحجن، پیام های تهنیت و تسلیت به مناسبت های مذهبی نیز قراردارند.
در متین ترین فایل ها و حتی سر رسید ها و تقویم های رومیزی قطعات قصاری از قرآن و اهل بیت (ع) ( آنهم بدون تکریم و احترام حتی در حد یک ع ) دقیقا در کنار و هم ردیف سخنان به ظاهر زیبا و مغلق نویسندگان و مشاهیر غربی و ایرانی قرار می گیرد.
در تلویزیون و خصوصا در ماهواره ها با هزاران شبکه،  شبکه های لهو لعب و گاها مستحجن در کنار شبکه های مذهبی به نمایش در می آیند.
تاثیر مستقیم این تناقض خانمانسوز" وحدت در عین کثرت- کثرت در عین وحدت" را متاسفانه در روابط خانوادگی و در عرصه رفتارهای اجتماعی نیز مشاهده می نماییم:
دختر و پسر جوان در دانشگاه و کوچه و خیابان براحتی با دختران و پسران نامحرم ارتباط بر قرار می نمایند و در عین حال خود را متشرع می دانند و تکالیف شرعی روزانه خود را نیز به جای می آورند.
خانمی سفره ختم انعام و روضه مذهبی برگزار می نماید و در عین حال از غلیظ ترین آرایش ها و تزیینات و رایحه های تحریک کننده استفاده می نماید، و احتمالا روز بعد جشن تولد می گیرد و کنسرت و موسیقی و رقص و ...
قاطبه زنان محترمه بر خلاف نص صریح قرآن با صوتی شیوا و آوازی دلنشین! به تلاوت قرآن و مداحی و مولودی و روضه خوانی اقدام می نمایند و آمپلی فایرها این صدای تحریک انگیز و با رایحه شهوانی را بر بام کلان شهر ها طنین انداز می نماید.
مدیر و مسول محترم یک نهاد و اداره که حتی نماز شبش هم ترک نمی شود، با اختیارات مدیریتی و  وجدانی فراخ کارانه و پاداش و حقوق رفاهی صدها کارمند و کارگر را با حس عدالت جویی و تکلیف شرعی و عمل به نص صریح موازین اسلامی در میان خود و چند معاون تقسیم می نماید... و صدها مورد دیگر.
اگر در عرصه زمانی دیگری این تناقض و دوگانگی و دوچهره گی با آگاهی تمام از قباحت و رذالت آن انتخاب و برای ریاکاری و فریب افکار عمومی و منفعت طلبی به کار گرفته می شد و یا در تاریک خانه وجدان خود توجیه و غسل تعمید داده می شد  اکنون به عنوان یک عمل عادی مطلوب و روز مره به صورت ملکه در شخصیت و ماهیت یک فرد جای گرفته است.
فرهنگ دجال و تفکر شیطانی و معنویت معکوس کابالیسم در نهایت این چنین به فرجام می رسد و پاکترین و ناب ترین ایمان و معنویت بی باک و جسور تشیع را مسخ و در مسلخ بت ابلیسک قربانی می نماید. 
جای گیری اشیاء، اشکال، حرکات و رفتارها و اعمال متناقض خیر و شر، حلال و حرام، حق و باطل، حسن و قبح و ... در کنار و مماشات هم باعث تشدید و تثبیت روحیه اباحه گری و لیبرالیسم در فرد و سطح جامعه می گردد. با امور غیر اخلاقی و غیر شرعی انس و الفت می گیرد و رفته رفته دیگر هیچ حساسیت و دافعه ای نسبت به امور منفی و قبیح و باطل و حرام در خود احساس نمی نماید. و این چنین است که یک جامعه در ملغمه ای ناموزون و در چرکاب کثافات می مرگد.



(بازگشت به صفحه اصلی)

(نویسنده: مسعود رضوی / منبع: اخبار جهان شیعه / ارسال کننده: ابوذر)

 
نام: آی پی شما: 54.80.119.167
ایمیل: کد امنیتی: این کد را در کادر مقابل وارد نمایید
نظر شما:


نظرات درمورد این مقاله
ارسال شده توسط اشکان در تاریخ: یکشنبه، 12 آبان، 1392

دوستان گرامی وجود خود ما امیخته با وحدت و کثرت است وحدت قسمت خدائی و کثرت به جز اوست حساسیت به خرج ندید ازادی مفهومی ماندگار است که تمام محدودیتهایی که قائل میشیم ناشی از جهل ماست ازادی تمام به جز هر گونه محدودیت نهیت رشد بشر و ارزوی واقعی اوست

 


ارسال شده توسط امیر در تاریخ: سه شنبه، 9 آبان، 1391

سلام

به نظر من این کاملا بر خلاف اسلام که هیچ، بر خلاف وجدان است که به خاطر اختلاف نظر علمی در مبحثی فلسفی مشکلات اجتماعی و سیاسی جامعه را با هزاران مغالطه بر دوش یک نظریه اثبات شده و درست عرفانی-فلسفی بگذاریم


ارسال شده توسط علي در تاریخ: چهارشنبه، 19 بهمن، 1390

متاسفانه در اين نوشته سعي شده همه معضلات اجتماعي و ديني به اصل وحدت در عين كثرت ربط داده شده


ارسال شده توسط مجيد در تاریخ: پنجشنبه، 6 بهمن، 1390
به نام خدا با سلام بهتر بود براي خوانندگان محترم راه حلي مي گذاشتيد تا به آن رجوع كنند و در يك مسئله كلامي كه توضيحاتي ناقص در رابطه اش نوشتيد گيج نخورند يا به زبان ساده تشريح مي كرديد. ان شاء الله كه هدف نگارنده خير بوده. التماس دعا

ارسال شده توسط رجبی در تاریخ: جمعه، 25 آذر، 1390
اقای مسعود رضایی ایکاش دو سطر هم راجع به موضوع تیتر مقاله توضیح میدادی در ثانی گر گدا کاهل بود تقصیر صاحب خانه چیست واما راه حل این مشکلات در کتاب قانون اساسی قران امدهاست ایکاش شما با درایت وتیز بینی که دارید راه حل اسلامی ارایه می کردید خداوند حافظ ومویدتان  باشد

ارسال شده توسط مجید هلاکوئی در تاریخ: جمعه، 20 آبان، 1390
مساله چیستی خداوند نیست . مساله وجود و یگانگی خداوند است.
تمامی علوم نشان خدا هستند.

ارسال شده توسط ابوذر تهرانی در تاریخ: جمعه، 13 آبان، 1390
باب الواحد (باب «يك») معناى يكتائى خداوند 1- شيخ بزرگوار ابو جعفر بن محمد بن على بن الحسين بن موسى بن بابويه قمى فقيه مصنف اين كتاب گويد: روزى كه جنگ جمل بپا بود عربى برخاست و روى بامير المؤمنين كرده و گفت: يا امير المؤمنين تو قائل به يكتائى خدا هستى؟ مردم- از هر سو بر او تاختند كه چه هنگام اين سخن بود؟ مگر نه بينى كه امير المؤمنين پريشان خواطر است امير المؤمنين فرمود: دست از او برداريد كه خواسته اين عرب همان است كه ما بر سر آن با اين مردم مى‏جنگيم سپس فرمود: اى مرد عرب اين گفتار: كه خدا يكى است دو صورت‏اش بر خدا روا نيست و دو ديگر روا است اما آن دو كه روا نيست: 1- كسى بگويد خدا يكى است و مقصودش يكى از لحاظ عدد- يك دانه- باشد زيرا آنچه دومى ندارد بشماره نيايد مگر نه بينى آن كه گفت: خدا سومى از سه موجود است، كافر شد؟. 2- كسى بگويد: خدا يكى است و مقصودش نوعى از جنس باشد اين هم روا نيست زيرا تشبيه خدا است و پروردگار ما والاتر و بالاتر از اين است كه شبيه و مانند داشته باشد، و اما آن دو كه گفتنش روا است: 1- كسى گويد خدا يكى است يعنى بى‏مانند است آرى خداى ما چنين است. 2- كسى گويد خداى عزّ و جلّ يكتا است و يگانه يعنى تركيبى در ذاتش نيست و قابل پخش با جزاء نيست نه در خارج و نه در عقل و نه در خيال، آرى خداى ما- عزّ و جلّ- چنين است. نام کتاب: الخصال الممدوحه و المذمومه «صفات پسنديده و نكوهيده» نام نويسنده: محمد بن على بن بابويه «شيخ صدوق»(ره) امام على (سلام الله علیه تسعا و تسعین مرّة من الان الی الابد) فرمودند : قَدْرُ الرَّجُلِ عَلَى قَدْرِ هِمَّتِهِ وَصِدْقُهُ عَلَى قَدْرِ مُرُوءَتِهِ وَشَجَاعَتُهُ عَلَى قَدْرِ أَنَفَتِهِ وَعِفَّتُهُ عَلَى قَدْرِ غَيْرَتِه قدر و ارزش مرد بقدر همت اوست و راستى او بقدر مروت اوست و شجاعتش بقدر زير بار ننگ و عار نرفتن و پاكدامنى او بقدر غيرتش مى باشد . (نهج البلاغة ص 477) هر قلب به سینه قبله گاهب دارد/هر سینه برای خود خدایی دارد*امـّا ز درون قبله میگفت خدا/ایوان نجف عجب صفایی دارد*آنان که علی را خدا می دانند/کفرش به کنار عجب خدایی دارند* * با سلام خدمت همه هموطنان- عارف الهی ، سید حیدر آملی(قدّس سرّه) در جامع الاسرار می گوید: در عهد خلافت ابوبکر چند نفر راهب، به مدینه آمدند و نزد ابوبکر رفتند و درباره پیامبر و کتابش پرسش نمودند. ابوبکر گفت: آری، پیامبر آمد و با خود کتابی آورد. پرسیدند: آیا در کتاب او ، «وجه الله » مذکور است؟ ابوبکر گفت: آری. پرسیدند: تفسیرش چیست؟ ابوبکر گفت: از این سوال در دین ما نهی شده و پیامبر ما آن را تفسیر نکرده است. در این هنگام همه راهبان خندیدند و گفتند: به خدا سوگند پیامبر شما دروغگو بوده،کتاب شما باطل است. پس او را رها کرده، رفتند. چون سلمان فارسی ماجرا را دریافت،آنان را نزد امیر مومنان(ع) برد و گفت: این شخص،خلیفه و جانشین پیامبر و پسرعمّ اوست. پرسش خود را بر او عرضه دارید. آنان همان سوال را از حضرت علی (ع) پرسیدند. حضرت فرمود: شما را با سخن پاسخ نمی گویم؛ بلکه با انجام عملی،به آن پاسخ خواهم گفت. سپس امر فرمود هیزمی آوردند و آتش زدند، چون همه هیزم آتش گرفت و شعله کشید راهبان را فرمود: ای راهبان ، وجه آتش کجاست؟ راهبان گفتند: این، تمامش وجه آتش است. پس فرمود: تمام وجود، وجه الله است. سپس این آیات را تلاوت فرمود: فاینما تولّوا فثمّ وجه الله و نیز : کلّ شیءٍ هالک الّا وجهه له الحکم و الیه ترجعون. آنگاه تمام راهبان به دست آن حضرت اسلام آورده،موحد و عارف گشتند. رساله لقاء الله ص 64و 65 اما در بحث وحدانیت همین بس که این اواخر جلسات عرفانی آقای صمدی آملی(بلا تشبیه) با عنوان حضور و مراقبت در سایت معرفت نفس: http://ostad-samadi.blogfa.com/9007.aspx-و موضوع حضور بندگی توضیحات خوبی درباره توحید عددی و توحید صمدی بیان بفرمایید که متاسفانه با کمی وقت و فراموشی قادر به درج آدرسش را ندارم امیدوارم با یه کمی حوصله و جستجو حتما پیدایش می نمایید.البته دوسایت زیر برایم جالب و مفید است انسان کامل:ensanekamel.ir--- tajaliazam.tk------در ضمن در سال یک دو دفعه که سوالاتی برایم پیش می آید از قسمت سوالات و پاسخ سایت اندیشه قم می پرسمو بعد از یکی و دو روز جواب سوالاتخود را در ایملم در یافت می نمایم-در پایان خدمت مبارکتان عرض بفرمایم هر چه باشد آخر زمان و شرایط خاص خود را داردحالا گذشته از تعویذ و توسل و وتوکل و اصلاح نفس خودمان هیچ کتابی را بهتر از کتا ب یوم الخلاص یا روز رهایی به همت نویسنده لبنانی بنام سلیمان کامل نیافتم واقعا2020-10&12 سال پیش این کتاب به دستم رسید.التماس خدا-ابوذربه #ابوذر تهرانی رحمت به خدا *****سلام بر مهدی موعود*****به خدا عشق به رسوا شدنش مي ارزد* و به مجنون و به ليلا شدنش مي ارزد *دفتر قلب مرا وا كن و نامي بنويس*سند عشق، به امضا شدنش مي ارزد*گر چه من تجربه اي از نرسيدن هايم* كوشش رود به دريا شدنش مي ارزد*كيستم؟ باز همان آتش سردي كه هنوز* حتم دارد كه به اِحيا شدنش مي ارزد*با دو دستِ تو فرو ريختنِ دم به دمم* به همان لحظه برپا شدنش مي ارزد*دل من در سبدي، عشق به نيل تو سپرد* نگهش دار، به موسي شدنش مي ارزد*سالها ... گر چه كه در پيله بمانَد غزلم* صبرِ اين كرم به زيبا شدنش مي ارزد* یا علی مدد


 
15 مقاله جدید سایت:

15 مقاله محبوب سایت:


با دانشجویان فیزیک و کیهان شناسی

علایم ظهور امام زمان

در دفاع از روش روان شناسی گرایی ضعیف در عل...

علت ماندگاری فلسفه ارسطو در میان شیعه

چرایی بحران اقتصادی غرب

آیینه عاشورا

روش استفاده صحیح از نوت بوک

رفتارشناسی قاتلین سریالی

قدر غدیر

وحدت در عین کثرت، کثرت در عین وحدت

دجال و ادعای نجات عصر ظهور و بحران تشخیص

نجوم اسلامی و اعجاز علمی قرآن در فیزیک نظ...

مناظره دکتر مهدی نصیری با حجت الاسلام محسن غرویان

نگاهی به گوشه ای از نظام امامتی: ریاست جمه...

تصورات ناصحیح عوام در مورد خداوند و صفات ...


علایم ظهور امام زمان

روش‌های انتخاب جنسیت جنین

روش استفاده صحیح از نوت بوک

واکاوی کیفری خودکشی

آموزش Yahoo Messenger

رفتارشناسی قاتلین سریالی

با دانشجویان فیزیک و کیهان شناسی

اینترنت چیست؟ (مختصری در مورد اینترنت)

سیستم فعال سازی ویندوز چیست؟

علت ماندگاری فلسفه ارسطو در میان شیعه

چگونه به آرامش برسیم؟

آیینه عاشورا

افسانه ازدواج عمر با دختر علی(ع)

در دفاع از روش روان شناسی گرایی ضعیف در عل...

چرایی بحران اقتصادی غرب

آمار سایت
امروز:
پنجشنبه، 9 مرداد، 1393

آمار کلی:

کل کتابها: 7738
کل شاخه ها: 49
کل زیر شاخه ها: 147
کل نظرات کتابها: 10817
کل اخبار: 1
کل لینکها: 0
کل برنامه ها: 11
کل مقالات: 52
کل شاخه های مقالات: 16
کل نظرات مقالات: 294

کل بازدیدها:

امروز: 15,206
دیروز: 38,598
مجموع: 174,101,092
از تاریخ: 24 بهمن 1385


وضعیت آنلاین سایت:

بیشترین افراد آنلاین: 3,823
افراد آنلاین سایت: 373

 

حمایت از ما

دانلود رایگان کتابهای الکترونیکی فارسی

لینک به ما:

 

معرفی سایت به دوستان
نام شما*:

ایمیل شما*:

نام دوستتان*:

ایمیل دوستتان*:


کد امنیتی: این کد را در کادر مقابل وارد نمایید

  

 

کتابهای شما

آمار کلی مرکز نشر آثار:

کل کتابهای این بخش: 282
کل شاخه های این بخش: 38
کل زیر شاخه های این بخش: 50
کل بازدیدها: 639907

ورود به صفحه اصلی


5 کتاب جدید شما:

ماتريكس از فراسوى ماتريكس
جامعه شناسان ناآرام (جلد اول) اگوست کنت - آرامگرای ناآرام
آموزش ساده ی اوبونتو 10.10
آموزش ساخت بازی های کامپیوتری با برنامه نویسی
آموزش ساخت بازی های کامپیوتری بدون برنامه نویسی


5 کتاب پربازدید شما:

فرهنگ لغات قرآنی (کلمه به کلمه با قرآن)
پاریس تورس و شمشیر اهریمن
آموزش ساخت بازی های کامپیوتری بدون برنامه نویسی
مفاهیم سیستم عامل
کتاب جامع نظریه زبیان ها و ماشینها

 

نرم افزارهای مورد نیاز

نرم افزار Real Player v.11

مشاهده و خواندن فایل های PDF با Adobe Acrobat Reader v9.3

نرم افزار پخش فایلهای صوتی و تصویری KMPlayer v2.9.4.1437

نرم افزار Macromedia Flash Player

نرم افزار Tiff Viewer

نرم افزار DjVu Browser Plugin 6.0

قدرتمندترين برنامه فشرده ساز جهان WinRAR v3.92

نرم افزار فشرده ساز قدرتمند WinZip 14.5

دانلود راحت و بی دردسر با Orbit Downloader v4.0.0.2

نرم افزار Foxit Reader 4

تمام برنامه ها

 

موضوعات مقالات

 اقتصادی (2)

 جامعه شناسی (3)

 حقوقی (3)

 روانشناسی (2)

 سیاسی (5)

 عرفانی (1)

 فرهنگی و اجتماعی (1)

 فلسفی (9)

 مذهبی (6)

 مهندسی برق (1)

 مهندسی عمران (1)

 نجوم و اخترشناسی (3)

 هنری (1)

 ورزشی (1)

 پزشکی (2)

 کامپیوتر و اینترنت (11)

 

آخرین مقالات

با دانشجویان فیزیک و کیهان شناسی
علایم ظهور امام زمان
در دفاع از روش روان شناسی گرایی ضعیف در علوم انسانی
علت ماندگاری فلسفه ارسطو در میان شیعه
چرایی بحران اقتصادی غرب
آیینه عاشورا
روش استفاده صحیح از نوت بوک
رفتارشناسی قاتلین سریالی
قدر غدیر
وحدت در عین کثرت، کثرت در عین وحدت

تمام مقالات